První semestr
Druhý semestr
- Leadership and Human Resources Management
- Corporate Law and Strategy
- Business Development
Třetí semestr (Dissertation Stage)
Strategic Management and Marketing je úvodní modul. Je koncipován tak, aby aby poskytoval výběr ze strategických témat, která jsou v tomto modulu dále
detailněji probírána a v dalších modulech jsou potom probírána ze specifických
hledisek těchto modulů. Modul je zaměřen na rozvoj znalostí a kritické analýzy i
na praktické porozumění akademických teorií, prací, manažerských modelů a
technik, které přispívají k současnému strategickému myšlení a managementu.
Marketing představuje další oblast potenciálního rozvoje klíčových faktorů úspěchu v dlouhodobém rozvoji firmy. Proto se náležitý důraz klade na rozvoj pochopení role a významu strategického marketing – a to hlavně v mezinárodním kontextu –objevováním základních principů tohoto tématu. Současný pohled na věc bude pevně včleněn do modulu, aby studenti byli připraveni na praktické využití získaných znalostí.
V tomto modulu bude definován strategický kontext finančního řízení
organizace a budou prezentovány základní metodiky finančního managementu (data,
modely, techniky). Bude zdůrazněna metodologie finančního řízení podniku a
strategický finanční plán, stejně jako možnosti použití manažerských nástrojů
pro strategické aspekty finančního řízení v podnikatelské praxi.
V tomto modulu bude vysvětlena povaha manažerských informačních systémů (ICT)
a jejich trendy. Studenti získají přehled o použití informačních systémů a
jejich vhodnosti pro podnikání. Budou analyzovat současný stav ICT, kriticky jej
posuzovat a navrhovat opatření vedoucí ke zlepšení současného stavu a využívání
ICT. Studenti porozumí důležitosti informační strategie a naučí se ji vytvářet.
Celý obsah modulu bude zaměřen na efektivní využívání informačních a
komunikačních technologií pro účely řízení podniku.
V tomto modulu si posluchači rozvinou povědomí a seznámí se s akademickými
teoriemi, pracemi, manažerskými modely a technikami, které přispívají ke
konceptu učící se a měnící se organizace. Studenti budou konfrontování s
rozdílnými přístupy k řízení změn. Rovněž bude probírána podnikatelská etika.
Posluchači budou schopni kriticky zhodnotit a aplikovat vhodné strategické
modely a techniky, které jsou přínosné při implementaci změn (strategických i
operativních) v jejich organizacích.
Změna a riziko jsou typickou součástí současného podnikatelského světa a oba
tyto faktory mají nevyhnutelný vliv při rozhodovacím procesu managementu,
obzvláště v případě strategického managementu. Tento modul se proto zaměřuje na
to, aby posluchači do hloubky porozuměli povaze rizik zahrnutých do jakéhokoliv
manažerského rozhodování a způsobu minimalizace těchto rizik. Studenti si
rozvinou povědomí a seznámí se s akademickými teoriemi, pracemi, manažerskými
modely a technikami, které souvisí s problematikou úspěšného snižování rizik při
implementaci firemní strategie i při implementaci změn do stávající firemní
strategie. Posluchači budou schopni kriticky zhodnotit a aplikovat vhodné
přístupy, techniky a modely, které mohou být využity při procesech strategického
řízení změn a snižování rizik.
Tento modul nabízí příležitost pro prohloubení schopnosti týmové práce
posluchačů, kteří budou fungovat v rámci týmu manažerů a aktivně participovat na
řízení skupinového projektu zasazeného do neznámého prostředí. Prostřednictvím assigmentu budou mít posluchači příležitost analyzovat a hodnotit strategické podnikatelské problémy a aplikovat vhodné teoretické modely do vlastního uvažování a při navrhování, výběru a plánování praktických řešení. Studenti budou konfrontováni se
stavem a problémy subjektu a jeho prostředí, o nichž mají jen malé či žádné znalosti a
zkušenosti. Díky tomuto procesu je podporováno funkční učení a je zajištěno
propojení mezi projektovým řízením a nadřazenými firemními strategiemi, budou
procvičovány měřitelné cíle a metriky. Budou rozvíjeny osobní schopnosti
posluchačů specifikovat cíle a benefity projektu a vypořádat se se specifickými
situacemi, které vyvstanou při práci na projektu.
Tento modul nabízí posluchačům možnost sloučit všechny předchozí znalosti s
vlastními zkušenostmi. Studenti budou pracovat ve 4 až 5 členném týmu, vytvoří
komerční společnost, budou experimentovat se strategiemi a soutěžit s ostatními
týmy ve virtuálními obchodním světě naplněném jak taktickými tak strategickými
proměnnými. Budou objevovat obchodní základy a souhru mezi marketingem, výrobou, logistikou, lidskými zdroji, financemi, účetnictvím a týmovým managementem.
Posluchači budou mít kontrolu nad společností, budou řídit její
činnost během několika rozhodovacích cyklů. Opakovaně budou muset analyzovat
situaci na globálním trhu, naplánovat mezinárodní strategii, aby tuto situaci
zlepšili a také vykonávat tuto strategii i v budoucnosti. Budou stát tváří v
tvář velké nejistotě, jak ze strany vnějšího prostředí, tak ze strany jejich
vlastních rozhodnutí. Studenti se naučí obratně přizpůsobovat svou strategii při objevování povahy rozhodnutí v reálném světě, konfliktů, kompromisů a potenciálních výsledků. Modul poskytne studentům dovednosti potřebné k vypracování situační
analýzy a naučí je tato zjištění dále rozpracovat do cílů, formulovat strategii
a rozvíjet vhodnou strategii v mezinárodním kontextu. Modul tedy vytváří
jedinečnou příležitost k porozumění role vedení v rámci mikro podmínek a k
porozumění toho, jakým způsobem pracovat v omezeném čase, při omezených financích a při množství stanovisek. Studenti jsou nuceni prokázat schopnost práce v týmu, interpersonální dovednosti a funkční nezávislost.
Volitelné moduly umožňují další specializace v rámci jádra studijního
programu. Volitelné moduly dále rozšiřují příležitost k hlubšímu porozumění a
rozpracování důležitých up-to-date aspektů podnikatelských a manažerských
aktivit účastníků.
Jsou nabízeny 3 volitelné moduly:
- Leadership and Human Resources Management - modul se zabývá
koncepty individuálního a organizačního kontextu personálního vzdělávání.
Rozvíjí u posluchačů analytické schopnosti potřebné pro manažery, od kterých
se očekává, že budou navrhovat budoucí strategická opatření a rozvíjet
efektivní nápady pro vytváření organizačních kapacit potřebných pro
strategické akce, učení a inovace. V modulu je široce diskutována role
managementu lidských zdrojů a je poskytován soubor informací potřebných pro
porozumění role HRM v současném dynamicky měnícím se prostředí a jeho role v
rozvoji trvale udržitelné konkurenční výhody. Modul umožní posluchačům
rozvinout kritické porozumění důležitosti HRM pro dosažení trvale udržitelné
konkurenční výhody a pro dosažení výsledků společnosti. Bude definována a
kriticky zhodnocena role vůdce při rozvoji a změnách organizační struktury.
- Corporate Law and Strategy – tento modul nabízí hluboké
porozumění kontextu a vztahu mezi strategickým managementem a právem. Budeme analyzovat rozsah předpisů obchodního práva vztahujících se na podnikatelskou činnost v domácím prostředí , stejně jako právní předpisy ve vztahu k podnikatelské činnosti z úhlu pohledu evropského práva. Prostřednictvím analýzy dosahu konkurenčních a protikartelových předpisů s ohledem na podnikatelskou činnost v domácím prostředí budeme rozvíjet praktické schopnosti účastníků.
- Business Development – v tomto modulu budou prezentována
specifika malých podniků, stejně jako hlavní atributy a nové trendy v
podnikání dnešního světa. Budou kriticky analyzovány silné a slabé stránky
malých podniků, stejně jako bariéry jejich dalšího rozvoje. Analýza úspěšných strategií malých podniků v domácím prostředí i v zahraničí umožní účastníkům kurzu pochopit specifika rodinného podniku. Interkulturní dovednosti a povědomí účastníků bude posíleno prostřednictvím objasnění rozsahu internacionalizace společností a podniků v různých kulturách.
Třetí semestr (Dissertation Stage) je posledním stadiem vyučovaného stupně magisterského studia a sestává výlučně z magisterského modulu o 60 kreditech. Tento modul má postavení hlavního modulu a umožní studentům provádět hloubkové studie s velkou mírou nezávislosti na pomoci tutora.
Dissertation
Tento modul je zaměřen na teoretické a praktické aspekty realizace výzkumu v
obchodním prostředí. Posluchači se naučí identifikovat stav vědeckého poznání,
definovat výhody pro vědu, praxi a společnost a naučí se, jak si zvolit téma
disertace na základě těchto zjištění. Modul představuje příležitost pro studenty
demonstrovat cíle, obsah, metodologii a strukturu jejich disertace ve světle
vhodných literárních zdrojů a metod primárního výzkumu. Modul zvýší dovednosti
studentů v použití vhodných metod prezentace a obhájení individuálně vypracované
práce. Součástí tohoto modulu jsou i rozličné techniky sběru dat, jejich
interpretace a diskuze jejich použití v rozdílných podmínkách.
Nepostradatelnou součástí modulu je i společné setkání nazývané "Final Check
Meeting" všech studentů a lektorů, které se koná 2 měsíce před datem odevzdání
disertace. Na tomto meetingu každý posluchač prezentuje základní strukturu
disertace (a stupeň jejího rozpracování). Publikum pak hodnotí aktuální stav
rozpracování disertace a poukazuje na její slabá místa.